Saturday, April 12, 2008

Kementerian jamin atasi masalah guru

KUALA LUMPUR: Kementerian Pelajaran memberi jaminan akan mengatasi semua masalah membabitkan profesion perguruan dalam masa terdekat supaya warga pendidik dapat memberi tumpuan kepada aktiviti pengajaran dan pembelajaran.

Jaminan itu diberikan Timbalan Menterinya, Datuk Razali Ismail dalam pertemuan dengan Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP), kelmarin. Setiausaha Agung NUTP, Lok Yim Peng, berkata dalam pertemuan itu, kementerian juga setuju untuk mengambil kira pandangan warga pendidik dalam melaksanakan dasar pendidikan negara selepas ini.

“NUTP berpuashati dan gembira dengan hasil pertemuan yang diadakan dengan Timbalan Menteri Pelajaran yang baru. Kementerian sangat positif mendengar segala pemasalahan guru yang dibangkitkan.
“Kami juga menyerahkan memorandum masalah yang membelenggu profesion perguruan kepada Razali dan berharap ia dapat diselesaikan segera untuk manfaat semua. Ini kerana tugas guru amat berat dalam mendidik anak bangsa,” katanya ketika dihubungi Berita Harian di sini, semalam.
Beliau mengulas kunjungan hormat yang dilakukan NUTP bersama perwakilannya dalam usaha menyelesaikan beberapa masalah utama yang menimbulkan ketidakpuasan hati golongan pendidik.

sumber: http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Saturday/Nasional/20080412001624/Article/index_html

No comments:

 

© New Blogger Templates | Tech Blog